وبلاگ

انواع مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک

انواع مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک

انواع مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک : اگر به مد اهمیت می دهید و آشپزخانه ای مدرن و زیبا می خواهید، باید با اصول طراحی و دکوراسیون آشپزخانه آشنا باشید. مدل آشپزخانه اپن یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه و کل فضای خانه دارد. ممکن است در مورد انتخاب نوع، طرح و رنگ اپن آشپزخانه سوالی داشته باشید. سوالاتی مانند: آشپزخانه اپن چیست؟ مزایای آشپزخانه اپن چیست؟ یک آشپزخانه اپن کوچک چگونه باید باشد؟ و غیره و غیره پس با آرکوچوب همراه باشید .

برای انتخاب و خرید کابینت ام دی اف و انواع کابینت ، بهتر است با یک طراح متخصص مشورت کنید تا کابینتی را انتخاب کنید که به دکوراسیون آشپزخانه‌تان بیاید.

آشپزخانه اپن چیست؟

همانطور که آپارتمان نشینی گسترش می یابد و خانه ها کوچکتر می شوند، آشپزخانه های باز جایگزین آشپزخانه ها با دیوارهای جداگانه می شوند و فضای خانه بزرگتر به نظر می رسد. آشپزخانه اپن فضایی دنج و شیک را در خانه ایجاد می کند و از محیط آشپزخانه استفاده بهینه می کند. دهانه ها معمولاً از یک یا دو جهت به دیوار متصل می شوند و طراحی آنها مطابق با دکور کلی خانه انجام می شود.

امروزه از آشپزخانه اپن بیشتر از قبل استفاده می شود که دلیل آن زیبایی و کاربردی بودن آن است. با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر آشپزخانه ها دارای آشپزخانه کوچک هستند، جداسازی کامل آشپزخانه از اتاق نشیمن باعث از دست رفتن فضا می شود. بنابراین برای استفاده بهینه از فضا فرهنگ اپن آشپزخانه فراگیر شده است.

مزایای آشپزخانه اپن مانند زیبایی، باز بودن محیط زندگی و استفاده بهینه از فضا باعث شد تا در خانه های بزرگتر وارد شود. آشپزخانه اپن دارای طرح ها و رنگ های بسیاری است. همچنین ممکن است شامل طبقه بندی برای قرار دادن ظروف آشپزخانه و دکوراسیون باشد.

تفاوت بین آشپزخانه جزیره ای و اپن ، جزیره آشپزخانه و هم مدل اپن آشپزخانه پیشخوان هایی هستند که می توان از آنها به روش های مختلفی در آشپزخانه استفاده کرد. نصب کابینت و کشو ظرفیت ذخیره سازی در آشپزخانه را افزایش می دهد و امکان انجام بسیاری از کارها را بر روی صفحه نمایش فراهم می کند. فضای باز به دیوار نصب شده است اما جزیره کانتری معلق است که به عنوان میز ناهارخوری نیز عمل می کند. معمولاً در قسمت ورودی آشپزخانه از اپن استفاده می شود، اما بسته به اندازه آشپزخانه می توان جزیره را در هر مکانی قرار داد.

انواع مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک

در واقع این جزیره طراحی مدرن یک آشپزخانه اپن است. ساخت و طراحی جزیره آشپزخانه هزینه بیشتری دارد و به عنوان میز ناهارخوری نیز استفاده می شود. اگر جزیره در وسط آشپزخانه قرار گیرد می توان سینک و اجاق گاز را روی آن قرار داد تا طراحی متفاوت و خاصی به آشپزخانه ببخشد. با قرار دادن چند صندلی در اطراف آن می توان به عنوان میز ناهارخوری نیز استفاده کرد.

تفاوت بین جزیره و باز

اگر بخواهیم این تفاوت ها را به طور کلی دسته بندی کنیم، تفاوت های کلی بین باز و جزیره ای به شرح زیر است:

آشپزخانه اپن عمق کمتری نسبت به جزیره دارد.
این جزیره شناور است و به هیچ دیواری متصل نیست.
مدل اپن آشپزخانه ثابت است اما جزیره می تواند ثابت یا متحرک باشد.
نمای باز معمولاً از یک طرف رو به فضای بیرون است، اما جزیره از هر چهار جهت نما می شود.
امروزه این جزیره بیشتر از جزیره اوپن محبوبیت دارد و افراد زیادی به آشپزخانه با جزیره علاقه مند هستند.
آشپزخانه اوپن مدل 2024
امروزه آشپزخانه ها بیشتر و کاربردی تر شده اند و مردم طرح های ساده اما کارآمد را ترجیح می دهند. مدل Open Kitchen 2024 نیز از این قاعده مستثنی نیست. مدل های جدید آشپزخانه اپن دارای عملکردهای متفاوت و ساده اما زیبا طراحی شده اند. اپلیکیشن های چند منظوره یکی از بهترین و جدیدترین انواع اپلیکیشن ها هستند.

آشپزخانه اوپن مدل 2023

این مدل های اپن برای آشپزخانه های کوچک و مینیمالیستی بسیار مناسب هستند و می توانند به عنوان میز پیشخوان، میز ناهارخوری و به عنوان مکانی برای کارهای اضافی در آشپزخانه استفاده شوند.

بهترین مدل آشپزخانه اپن

بهترین مدل آشپزخانه اپن برای هر اتاق بسته به اندازه و شکل آشپزخانه متفاوت است. برای آشپزخانه ای با فضای محدود، بهتر است فضای باز را طوری طراحی کنید که دارای کابینت های متعدد باشد تا فضای بیشتری برای نگهداری وسایل آشپزخانه داشته باشید. بهتر است در زیر پارتیشن اپن چندین کشو و جداکننده در نظر گرفته شود تا با توجه به فضای آشپزخانه قابل اجرا باشند.

بهترین مدل آشپزخانه اپن

اگر آشپزخانه فضای کافی داشته باشد و اندازه آن متوسط تا بزرگ باشد، می توان اپن اسکرین را کمی بزرگتر در نظر گرفت و به عنوان میز ناهارخوری از آن استفاده کرد. در این صورت استفاده از فضا بهینه شده و نیازی به قرار دادن میز ناهارخوری مجزا در آشپزخانه یا اتاق نشیمن نیست. اگر فضای آشپزخانه آنقدر کوچک است که نمی توانید حتی یک اجاق گاز و سینک ظرفشویی را در خود جای دهید، آن را در فضای باز طراحی کنید.

آشپزخانه اپن مدرن

در خانه های مدرن، سادگی حکمفرماست، بنابراین مدل آشپزخانه اپن باید ساده و شیک باشد تا سبک مدرن دکوراسیون آشپزخانه را حفظ کند. در طراحی مدل اپن آشپزخانه مدرن سادگی را رعایت کنید تا آشپزخانه ای زیبا بسازید. امروزه آشپزخانه های بدون دریچه نیز بسیار مد روز هستند. در این مدل آشپزخانه، فضای آشپزخانه با اتاق نشیمن ترکیب شده و فضایی یکپارچه ایجاد می کند. این باعث می شود که فضای آشپزخانه وسیع تر و بزرگتر به نظر برسد.

آشپزخانه های اپن مدرن

اگرچه آشپزخانه بدون دریچه بسیار شیک و مدرن به نظر می رسد و فضای نشیمن را بزرگتر نشان می دهد، اما معایبی نیز دارد. از معایب این مدل آشپزخانه می توان به نبود حریم خصوصی و بوی غذا که در تمام خانه پخش می شود اشاره کرد. به طور کلی آشپزخانه های مدرن دارای دهانه های ساده و شیکی هستند.

آشپزخانه اوپن کلاسیک

آشپزخانه های اپن معمولاً ساده برای اجرا هستند و در درجه اول در سطح کابینت ها متفاوت هستند. اما مدل اپن آشپزخانه کلاسیک چیدمان سنتی و زیبایی دارد. پایه های آشپزخانه اپن کلاسیک با قالب گیری های منحصر به فردی تکمیل شده است که ظاهری مجلل و مجلل به آشپزخانه می بخشد. علاوه بر این می توان از عناصر دیگری برای تزئین پایه های باز استفاده کرد. همانطور که می دانید زیبایی آشپزخانه بر روحیه افراد تاثیر می گذارد و آشپزخانه اپن کلاسیک آن را بسیار زیباتر جلوه می دهد.

آشپزخانه اوپن کلاسیک

آشپزخانه اپن ساخته شده از ام دی اف
مدل اپن آشپزخانه ام دی اف ترکیبی از آشپزخانه با کابینت آشپزخانه ام دی اف است. متریال ام دی اف به دلیل انعطاف پذیری بالا امکان طراحی و ساخت انواع مدل آشپزخانه اپن را به شما می دهد. مدل اپن آشپزخانه منحنی یا نیمه ماه یکی از جدیدترین طرح های آشپزخانه با کابینت ام دی اف می باشد. 

انواع مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک

آشپزخانه اپن ساده

بسیاری از افراد مدل اپن آشپزخانه ویترین را برای قسمت اپن که رو به اتاق نشیمن است ترجیح می دهند. بسیاری دیگر ترجیح می دهند پیشخوان باز را به یک کتابخانه مینیمالیستی یا فضای تزئینی تبدیل کنند. با وجود تمام طرح ها و مدل هایی که برای اپن آشپزخانه و قسمت زیر پیشخوان وجود دارد، می توان آن را با سادگی بیشتری طراحی کرد.

سادگی همیشه مد بوده و هست و از نظر بصری البته اگر به سادگی و سبک مینیمالیستی علاقه دارید بسیار دلپذیر و جذاب است. بنابراین در حالی که امروزه مدل ها و طرح های اپن اپن زیادی وجود دارد، مدل آشپزخانه اپن شما می تواند طراحی ساده و دلنشینی داشته باشد.

قیمت اپن آشپزخانه را محاسبه کنید

قیمت مدل اپن آشپزخانه بستگی به متریال به کار رفته در ساخت آن و نوع سطح آن دارد. به عنوان مثال، آشپزخانه اپن ساخته شده از ام دی اف ارزان تر از آشپزخانه اپن ساخته شده از چوب است. هنگام انتخاب پنل اپن توجه داشته باشید که طراحی پنل اپن باید با متریال پنل کابینت هماهنگ باشد. اگر کورین را برای سایه کمد انتخاب کردید، پس بهتر است از همان سایه برای سایه باز استفاده کنید. کابینت و پنل اپن یکی از اولین عناصری است که نظر بیننده را به خود جلب می کند و در متریال و قیمت های مختلف قابل سفارش است.

انواع آشپزخانه اپن

آشپزخانه های اپن را می توان در طرح های مختلف اجرا کرد. در زیر با چند گزینه طراحی خاص برای آشپزخانه اپن آشنا خواهیم شد:

مدل آشپزخانه اپن ال شکل

مدل اپن آشپزخانه L شکل برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک مناسب است. آشپزخانه اپن L شکل فضای آشپزخانه را به خوبی پر می کند و به اندازه کافی جادار است که بتواند ظروف آشپزخانه شما را در خود جای دهد. طراحی کاربردی L شکل باز به شما اطمینان می دهد که فضای کافی برای پخت و پز دارید.

مدل آشپزخانه اپن ال شکل

همچنین می توانید صندلی های بیشتری را در آشپزخانه خود جای دهید تا با مدل اپن ساده. توجه داشته باشید که این آشپزخانه اپن برای هر آشپزخانه ای مناسب نیست و طراحی آن باید متناسب با محیط اطراف باشد.

آشپزخانه اوپن U شکل

جزیره باز U شکل بهره وری آشپزخانه را با این جزیره باز افزایش می دهد. این مدل آشپزخانه اپن مناسب ترین فضای ذخیره سازی را در یک آشپزخانه بزرگ ارائه می دهد. این درب بازکن به اندازه ای بزرگ است که هنگام تهیه غذا مجبور نباشید آن را رها کنید. علاوه بر این، U شکل باز، فضای آشپزخانه را از سایر قسمت های خانه جدا می کند.

باز به شکل U

آشپزخانه مستطیل باز
ساده ترین طرح در بین بازکن ها، بازکن مستطیلی است. طراحی ساده این اجاق ها باعث می شود در هر آشپزخانه ای کارآمد باشند. این برنامه فضای کاری مناسبی را فراهم می کند. درب بازکن مستطیلی را می توان در هر جای آشپزخانه قرار داد. اگر برای فضای ذخیره سازی بیشتر به تعداد کمی کابینت نیاز دارید، انتخاب این مدل آشپزخانه اپن انتخاب بهتری برای شماست. اصلاحات در یک دهانه مستطیلی ساده می تواند جلوه خاصی در آشپزخانه ایجاد کند.

آشپزخانه مستطیل باز

آشپزخانه اوپن منحنی
اگر به طرح های منحصر به فرد علاقه دارید و می خواهید توجه همه را به آشپزخانه خود جلب کنید، نیم دایره باز ممکن است برای شما مناسب باشد. این دهانه را می توان به صورت دایره کامل یا نیم دایره طراحی کرد. طراحی منحنی مدل آشپزخانه اپن امکان ایجاد مناطق نشیمن جادار را فراهم می کند که مهمانان به راحتی بتوانند در آن جمع شوند و لذت ببرند.

آشپزخانه اوپن منحنی

مزایای آشپزخانه اپن
در زیر به برخی از مزایای آشپزخانه اپن خواهیم پرداخت:

“باز” باعث می شود فضای آشپزخانه بازتر و بزرگتر به نظر برسد.
مدل اپن آشپزخانه دید بازتری به شما می دهد و اطمینان می دهد که می توانید توجه خود را بر روی بقیه رویدادهای خانه متمرکز کنید.
اگر بچه های کوچک دارید، آشپزخانه اپن برای شما بسیار مناسب است. زیرا شما در محیطی هستید که می توانید کودک خود را زیر نظر داشته باشید و کمتر نگران هستید.
مزایای آشپزخانه اپن
با آشپزخانه اوپن، ارتباط بین میزبان و مهمان در مهمانی ها بسیار آسان تر و بهتر می شود، زیرا می توانید در حین آشپزی با مهمانان چت کنید.
Open به شما یک نمای کلی از خانه می دهد. شما در آشپزخانه کار می کنید، اما در عین حال می توانید تلویزیون تماشا کنید، از قسمت پذیرش بازدید کنید و بر همه چیز کنترل داشته باشید.
در آشپزخانه اوپن، اتاق های دیگر به راحتی قابل دسترسی هستند، بدون اینکه دیوارها جلوی دید را بگیرند.

معایب آشپزخانه اپن

کمد اپن علاوه بر مزایای فراوان معایبی نیز دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک

یکی از معایب مدل اپن آشپزخانه پخش شدن بوی غذای پخته در کل خانه است که می تواند آزاردهنده باشد و کنترل این مشکل کمی سخت است.
آشپزخانه اوپن همچنین نشان دهنده به هم ریختگی است که ممکن است هنگام آشپزی در آشپزخانه ایجاد شود.
تمام صداهای ناشی از وسایل آشپزخانه مانند مخلوط کن یا ماشین ظرفشویی در اتاق های مجاور شنیده می شود.
رنگ آشپزخانه اوپن
بر این اساس بهترین رنگ را انتخاب کنید. انتخاب رنگ سفید برای مدل اپن آشپزخانه یکی از پرطرفدارترین رنگ هاست و در بسیاری از آشپزخانه های مدرن یافت می شود. استفاده از رنگ های تیره با کنتراست بالا برای کابینت های اطراف نیز جذابیت بصری اتاق را جلب می کند. برای انتخاب رنگ اپن آشپزخانه باید به ترکیب رنگ دکوراسیون منزل، اکسسوری ها و سایر لوازم خانه توجه کرد.

آشپزخانه کوچک باز

همچنین امکان طراحی مدل آشپزخانه اپن برای محیط هایی با ابعاد مختلف وجود دارد. اندازه دهانه بسته به فضای آشپزخانه می تواند بزرگتر یا کوچکتر باشد. در آشپزخانه های کوچک از هیچ دیوار یا پارتیشنی نمی توان به عنوان پارتیشن استفاده کرد، بنابراین فضای بیشتری وجود دارد. با این حال، اگر به آشپزخانه اپن علاقه دارید، به یاد داشته باشید که فضای کافی برای حرکت در اپن آشپزخانه وجود داشته باشد.

آشپزخانه کوچک باز

حتی هنگام باز کردن درب کشوها یا کمدها باید فضای کافی برای سایر وسایل آشپزخانه وجود داشته باشد. اگر آشپزخانه باریکی دارید باید عرض دهانه را کوچکتر از حد معمول انتخاب کنید و از صندلی های دور مدل اپن آشپزخانه پرهیز کنید. علاوه بر این می توانید ارتفاع دهانه را بسته به نیاز و کاربری خود تغییر دهید. مثلا اگر برای آشپزی به آن نیاز دارید، ارتفاع کمتری در نظر بگیرید یا اگر به عنوان میز غذاخوری از آن استفاده می کنید، ارتفاع باز را کمی بالاتر برنامه ریزی کنید و متوجه شوید.

مواد آشپزخانه اپن

نوع یا متریال قابل استفاده در مدل اپن آشپزخانه به دکوراسیون آشپزخانه و عملکرد آن بستگی دارد. دیوار آشپزخانه اپن را باید متناسب با طراحی فضای آشپزخانه انتخاب کنید. اگر از متریال خاصی برای رویه کابینت ها استفاده کرده اید، بهتر است از همان متریال برای رویه اپن استفاده کنید یا از رنگ دیگری برای رویه اپن استفاده کنید تا یکنواختی آشپزخانه را بشکنید.

آشپزخانه کوچک باز

البته انتخاب نوع متریال به کارایی دهانه نیز بستگی دارد. بسته به نحوه استفاده شما از اپن آشپزخانه، می توانید یک صفحه حریم خصوصی معمولی یا بادوام برای آشپزخانه اپن خود در نظر بگیرید.

آشپزخانه جزیره ای باز

مدل جزیره آشپزخانه اپن کاربردهای زیادی خواهد داشت. این مدل اپن آشپزخانه دارای کشوها و جداکننده هایی است که می توان ظروف آشپزخانه را در آن قرار داد. این سبک از آشپزخانه اپن برای افرادی مناسب است که وسایل زیادی در آشپزخانه خود دارند و می توان آنها را به روش های مختلف طراحی کرد.

آشپزخانه جزیره ای باز

جزیره آشپزخانه اپن را می توان به شکل مستطیل، گرد یا هر شکلی طراحی کرد و متناسب با انواع دکوراسیون آشپزخانه اعم از کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک است.

آشپزخانه اپن جدید و شیک

امروزه طراحی و متریال اپن آشپزخانه بسیار متنوع است و شما می توانید با ایجاد خلاقیت و طراحی در اپن آشپزخانه، طرحی شیک خلق کنید. برای ایجاد یک آشپزخانه اپن جدید و شیک می توانید از آشپزخانه اپن با صفحه کابینت راه راه استفاده کنید. این نوع پنل کابینت فضایی بدیع و زیبا ایجاد می کند. برای دریافت مدل اپن آشپزخانه جدید و شیک به هماهنگی رنگ با کف آشپزخانه و دیوار آشپزخانه نیز توجه کنید.

آشپزخانه اپن جدید و شیک

تاثیر رنگ ها در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه بسیار زیاد است. پس اگر دوست دارید مدل اپن آشپزخانه ساده و شیک باشد به این نکته توجه کنید.

در آشپزخانه اپن چه چیزی قرار دهیم؟

شاید شما یک فرد ساده باشید که دوست ندارید یک وسیله را به عنوان دکوراسیون در آشپزخانه اوپن قرار دهید که اتاق را به دکوراسیون مدرن نزدیک می کند. با این حال، می توانید از وسایل مینیمال و زیبا برای ایجاد ظاهری جذاب در فضای باز استفاده کنید. گلدان ها و مجسمه های کوچک برای تزیین مدل اپن آشپزخانه مناسب هستند. استفاده از چند کتاب آشپزی در اپن آشپزخانه نیز می تواند ایده جالبی باشد.

رومیزی با طرح دلخواه یکی دیگر از ایده های محبوب برای تزیین آشپزخانه اپن است. اهمیت نور در دکوراسیون را دست کم نگیرید. استفاده از چراغ های آویز روی اپن آشپزخانه یکی از ایده های مدرن برای ایجاد فضایی شیک است.

اپن آشپزخانه را بردارید

امروزه ایجاد فضای باز در طراحی داخلی خانه یکی از ایده های پرطرفدار است. یکی از مواردی که در اجرای پلان اپن اهمیت دارد حذف اپن آشپزخانه است. انتخاب مدل آشپزخانه اپن تاثیر زیادی در طراحی داخلی منزل شما خواهد داشت که بسیار چشمگیر خواهد بود. این کار فضایی یکپارچه و صاف ایجاد می کند و یکی از مزیت های این مدل طراحی این است که محیط را بزرگتر نشان می دهد و دسترسی به قسمت های مختلف خانه را تسهیل می کند.

البته خود آشپزخانه اپن ویژگی های مثبت زیادی دارد و دلیلی برای حذف بی مورد آن وجود ندارد. قبل از حذف Open Kitchen، تصمیم نهایی خود را در این مورد بگیرید.

آشپزخانه اوپن شیشه ای

این مدل اپن آشپزخانه یکی از شیک ترین و غیر معمول ترین مدل ها در طراحی اپن آشپزخانه می باشد. آشپزخانه اپن شیشه ای در آشپزخانه ای با دکوراسیون مدرن استفاده می شود. این بازکن خاص برای افرادی مناسب است که می خواهند فضایی مدرن و مجلل ایجاد کنند. اما برای آشپزخانه هایی با فضای محدود و خانواده هایی که بچه دارند خیلی کاربردی نیست و حتی می تواند خطرناک باشد. مدل اپن آشپزخانه شیشه ای مات شیک تر از مدل شفاف به نظر می رسد و همچنین ماندگاری بیشتری دارد.

آشپزخانه اپن دو طرفه

مدل آشپزخانه که از دو طرف باز است بیشتر در آشپزخانه های بزرگ دیده می شود. در این نوع طراحی دو دهانه در سمت چپ و راست ورودی آشپزخانه قرار دارد. هدف از بازشو در دو جهت ایجاد فضای بیشتر برای نگهداری ظروف آشپزخانه و همچنین استفاده از یکی از دهانه ها به عنوان میز ناهارخوری می باشد.

آشپزخانه اپن دو طرفه

آشپزخانه اپن با کابینت های قرار داده شده در آن به افزایش فضای ذخیره سازی در آشپزخانه کمک می کند و این یکی از بزرگترین مزیت های آشپزخانه اپن است. علاوه بر این، آشپزخانه اوپن کارهایی مانند آشپزی را سرعت می بخشد. بنابراین اگر آشپزخانه بزرگی دارید و فضای ذخیره سازی زیادی می خواهید، مدل آشپزخانه اپن دو طرفه برای شما مناسب است.

آشپزخانه اوپن به شکل میز ناهارخوری

ترکیب اپن آشپزخانه و میز ناهارخوری یکی از ایده های کاربردی در آشپزخانه های امروزی است. با قرار دادن چند صندلی در اطراف دهانه می توان آن را به میز ناهارخوری تبدیل کرد. این ایده به فضای کمی نیاز دارد و به خصوص در آشپزخانه هایی با فضای کم بسیار کارآمد است. مدل اپن آشپزخانه به صورت میز ناهارخوری می تواند به اشکال مختلف طراحی شود و به صورت گرد یا مستطیل باشد.

آشپزخانه اوپن به شکل میز ناهارخوری

اگر فضای محدودی دارید یا می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، استفاده از آشپزخانه اوپن به شکل میز ناهارخوری بهترین ایده برای شماست.

طراحی آشپزخانه اپن

برخی از افراد طراحی اپن آشپزخانه را دست کم می گیرند و توجه زیادی به این قسمت از آشپزخانه نمی کنند. اما یک طراحی اپن آشپزخانه خوب به نوعی مکمل طراحی کابینت ها است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. یک مدل آشپزخانه اپن خوب و کارآمد با کابینت های خوش طراحی نه تنها بادوام است بلکه با نیازهای شما هم مطابقت خواهد داشت. طراحی کابینت آشپزخانه در نسخه های مختلفی عرضه می شود که عکس اپن آشپزخانه زیر نمونه ای از آن است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *