وبلاگ

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم : پس از گذشت چند سال از عمر کابینت های جدید و زیبای ما، به تدریج مشکلاتی مانند چسبیدن درها، سوختگی روی کانتر در اثر بی احتیاطی و خط و خش روی کابینت ها شروع می شود. این علائم باعث می شود که احساس کنیم کمدهایمان دیگر زیبا نیستند و حالا کمد جدیدی می خواهیم. اما تعویض تمام کابینت ها هزینه زیادی دارد و زمان زیادی می برد. یک گزینه ساده تر، رنگ آمیزی کابینت است.

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم

کابینت‌های ام دی اف یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت‌های مدرن هستند. این کابینت‌ها با تنوع بالا در طرح و رنگ، مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کنند. چوب ام دی اف شامل خرده چوب‌های مانده و ضایعات مربوط به آن است که با اضافه کردن چسب رزین در فشار و حرارت بالا تشکیل می‌شود. به همین جهت، قیمت کابینت ام دی اف در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه بصرفه‌تر است

اگر به دنبال خرید کابینت ام دی اف هستید، می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی مانند آرکوچوب و یا مراکز فروش معتبر استفاده کنید. در این فروشگاه‌ها، می‌توانید انواع طرح‌ها و مدل‌های کابینت ام دی اف را مشاهده کنید و ایده‌های دلخواه خود را پیدا کنید. همچنین، می‌توانید کابینت‌ها را حتی به صورت اقساطی خریداری کنید.

 

نحوه تغییر رنگ کیس به جنس آن بستگی دارد. گاهی اوقات تغییر رنگ کابینت چندان سخت نیست و به همین دلیل است که می توانیم خودمان با استفاده از ابزارهای ساده این کار را انجام دهیم. کافی است چند تکنیک و تکنیک های عملی گلدان را یاد بگیرید.

نحوه تغییر رنگ کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف از محبوب ترین مدل های کابینت موجود در بازار است. زیرا قیمت مناسب و ظاهر زیبایی دارند. علاوه بر این، طرح های آنها نیز در بازار بسیار متنوع است. اما حالا که ظاهر قدیمی کابینت های ام دی اف به دل شما نشسته است، می توانید با استفاده از پنج روشی که در ادامه توضیح می دهیم، رنگ جدیدی به آن ها بدهید. برخی از این روش ها بسیار آسان و مقرون به صرفه هستند و می توانید خودتان آنها را انجام دهید. اما برخی از روش ها توسط افراد حرفه ای بهتر و زیباتر اجرا می شوند.

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم

تغییر رنگ کابینت ام دی اف با روکش

با اجاق های وکیوم می توان بعد از مدتی درب آن را تعویض کرد. کابینت ها را می توان با پلاستیک، وینیل، پی وی سی یا اکریلیک پوشاند. می توانید تعویض روکش ها را به متخصص بسپارید. با این حال، اگر خودتان این کار را انجام می دهید، حتما از دستکش و محافظ چشم استفاده کنید.

برای شروع کار ابتدا درهای کابینت را جدا کرده و سطوح مورد نظر را با دقت تمیز کنید. سپس باید پوشش قبلی را بردارید یا پاک کنید. این مرحله بسته به نوع پوشش متفاوت خواهد بود. سپس چوب کابینت را سمباده و صاف کنید. در نهایت، پوشش جدید را روی کابینت بمالید و درها را دوباره نصب کنید.

تغییر رنگ روکش ام دی اف با لیبل

برای افرادی که حرفه ای نیستند یا زمان زیادی ندارند، استفاده از برچسب بهترین گزینه است. استیکرها در طرح های مختلف و با قیمت های مناسب موجود هستند. اگر خیلی داغ نشوند، دکوراسیون آشپزخانه شما برای مدت طولانی زیبا می ماند. مهم است که قبل از چسباندن استیکرها سطح کابینت را کاملا تمیز کنید و هنگام چسباندن استیکر بسیار مراقب باشید تا برچسب تا نشود و حباب هوا زیر آن باقی نماند.

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم

بهترین رنگ برای کابینت ام دی اف

رنگ آمیزی کابینت نیز راه مناسبی برای ایجاد دکوراسیون جدید است. البته نه هر رنگی. هر رنگی برای رنگ آمیزی کابینت مناسب نیست. اگر کابینت شما روکش شده است، آن را با رنگ لاتکس یا رنگ روغنی رنگ کنید. رنگ لاتکس بر پایه آب است و تمیز کردن آن بسیار آسان است. علاوه بر این، اگر از رنگ لاتکس استفاده می کنید، نیازی به نازک کردن آن ندارید.

رنگ لعاب، رنگ گچ و رنگ چند سطحی نیز برای رنگ آمیزی کابینت ام دی اف مناسب است. هر کدام از این رنگ ها خواص خاص خود را دارند. به همین دلیل قبل از انتخاب رنگ بهتر است با ویژگی ها، مزایا و معایب رنگ انتخابی آشنا شوید. به عنوان مثال رنگ چند لایه مقاومت حرارتی بالایی دارد و به همین دلیل برای کابینت گاز مناسب است. این رنگ ضد آب است و به راحتی با قلم مو روی سطح پخش می شود.

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم

مراحل رنگ آمیزی کابینت ام دی اف

اگر تصمیم به رنگ آمیزی کابینت ام دی اف خود دارید، می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ابتدا محیط کار خود را آماده کنید. درهای کابینت را بردارید و همه چیز را با اعداد یا برچسب برچسب بزنید تا بتوانید بعداً سخت افزار را دوباره نصب کنید. برای جلوگیری از ایجاد لکه در کف آشپزخانه یا مناطق ناخواسته، آنها را با یک کیسه بپوشانید.
اکنون که همه چیز آماده است، می توانید شروع به کار کنید. بهتر است قبل از زدن رنگ جدید، رنگ قبلی را با سمباده پاک کنید و سطح کابینت ها را صاف کنید.
اگر ایرادی وجود دارد، آن را برطرف کنید. به عنوان مثال، محفظه ممکن است دارای خراش عمیق باشد. آن را با مخلوطی از چسب چوب و خاک رس چوب پر کنید و دوباره ماسه بزنید.
پس از سنباده زدن سطح کابینت ها را کاملا تمیز کنید تا هیچ گرد و غباری روی آن ها باقی نماند.
سطح کابینت را با یک لایه رنگ بپوشانید. این لایه اول پرایمر نامیده می شود. سپس صبر کنید تا آستر خشک شود.
حالا می توانید لایه نهایی رنگ را روی کابینت بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک شود.

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم
ام دی اف با پوشش اسپری رنگ

ام دی اف روکش شده با اسپری تفاوت چندانی با رنگ آمیزی با قلم مو ندارد. مراحل رنگ آمیزی مانند نقاشی با قلم مو است. برای این کار باید قسمت هایی را که نمی خواهید رنگ کنید بپوشانید و سمباده کاری و نظافت را جدی بگیرید. تنها تفاوت این است که برای اعمال رنگ به جای قلم مو از اسپری استفاده می کنید.

صرف نظر از اینکه کیس را با قلم مو یا اسپری رنگ می کنید، می توانید به رنگی باکیفیت و یکدست برسید. اما به طور کلی رنگ آمیزی کابینت با قلم مو دشوارتر است و نیاز به تجربه بیشتری دارد. با قیمت یک اسپری می توانید راحتتر و سریعتر به رنگ باکیفیت برسید. با این حال، ممکن است هزینه های شما بیشتر باشد. صرف نظر از روش رنگ آمیزی، بهتر است هنگام رنگ آمیزی کابینت پنجره ها را باز بگذارید و از ماسک استفاده کنید.

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم
تغییر رنگ ویترین ها

کابینت های شیشه ای بلند بسیار محبوب و شیک هستند. اما اغلب پیش می آید که بعد از مدتی رنگ کابینت آشپزخانه تغییر کند. به عنوان مثال، کابینت سفید شما ممکن است زرد شود. در این صورت ممکن است بتوانید کابینت های شیشه ای بلند خود را با ترکیبی از جوش شیرین و سرکه تمیز کنید. اگر روکش ها آسیب دیدند یا دیگر تمیز نشدند، می توانید آنها را تعویض کنید.

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم
نحوه تغییر رنگ بدنه فلزی

کابینت هایی با بدنه فلزی معمولاً بسیار مستحکم هستند و به همین دلیل عمر طولانی دارند. با تغییر رنگ این کابینت ها هر چند سال یکبار می توانید از زیبایی و ماندگاری آن ها تا سال ها لذت ببرید. به یاد داشته باشید که رنگ کردن کابینت تاب دار نمی تواند آن را برطرف کند. شاید بتوانید تا حد امکان ابتدا آن را تعمیر کنید و سپس کابینت فلزی را رنگ کنید.

چطور رنگ کابینت ام دی اف را عوض کنیم

مراحل رنگ آمیزی کابینت فلزی

برای به دست آوردن رنگ با کیفیت بالا روی کابینت فلزی خود، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید. بهتر است برای هر مرحله زمان کافی بگذارید و عجله نکنید.

فرآیند رنگ آمیزی کابینت فلزی با انتخاب رنگ مناسب و فراهم آوردن شرایط آغاز می شود. درهای کابینت را بردارید و کشوها را بیرون بکشید. هر قسمتی را که جدا می کنید علامت بزنید تا در هنگام سرهم کردن کابینت ها مشکلی نداشته باشید. کف و قسمت هایی را که نمی خواهید رنگ کنید بپوشانید و سطوح آشپزخانه را از ذرات غذا، چربی و کثیفی تمیز کنید.
بعد سمباده زدن می آید. در صورت وجود زنگ زدگی روی کیس، رنگ و ماسه قدیمی را پاک کنید. سپس سطح کابینت ها کاملا صاف و یکدست می شود. آنها را خوب تمیز کنید.
قبل از شروع رنگ اصلی، بهتر است یک لایه آستر یا پیش رنگ بزنید. این لایه به چسبندگی بهتر رنگ کمک می کند و رنگ بدنه فلزی دیده نمی شود.
سپس اولین لایه رنگ را روی کابینت بمالید و صبر کنید تا خشک شود.
در نهایت لایه دوم رنگ را روی کیس بمالید. اگر احساس می کنید هنوز به کیفیت مورد نظر خود نرسیده اید، می توانید تا چهار لایه رنگ برای کابینت خود در نظر بگیرید.
رنگ آمیزی کابینت ها راهی عالی برای دستیابی به دکوراسیونی تازه است. اما این کار نیاز به حوصله و دقت زیادی دارد. اگر وقت زیادی ندارید می توانید از استیکرها برای تغییر رنگ کمد خود استفاده کنید که هم ارزان و هم سریع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *