وبلاگ

معرفی کابینت حجمی

معرفی کابینت حجمی

معرفی کابینت حجمی : امروزه خانه ها عموما از نظر اندازه کوچکتر از قبل شده اند، بنابراین داشتن کمد متناسب با محیط و ارائه فضای زیاد ضروری است. اسکلت و بدنه کابینت حجمی به گونه ای طراحی شده است که قسمت کوچکی از فضا را اشغال کند اما عمق نسبتا زیادی دارد. عمق، طول و عرض این کابینت ها با توجه به فضای آشپزخانه طراحی و اجرا می شود و آشپزخانه را جادار و کارآمد می کند. برای آشنایی بیشتر با این سبک کابینت به ما سر بزنید:

کابینت حجمی چیست؟

کابینت حجم دهنده ایده بسیار خوبی برای یک آشپزخانه کوچک است. این سبک از کابینت آشپزخانه را زیبا می کند و از فضا نهایت استفاده را می برد. در هر نوع اتاقی قابل سفارش است. طراح آشپزخانه در این زمینه کمک زیادی به شما خواهد کرد پس حتما با طراح مشورت کنید. امروزه افراد سعی می کنند کابینت آشپزخانه خود را به گونه ای طراحی کنند که بتوانند از تمامی عملکردها استفاده کرده و تمامی وسایل را در آن ذخیره کنند. بنابراین کابینت های حجم دهنده برای چنین شرایطی مناسب هستند و می توانید از کابینت های حجم دهنده برای وسایل خود در فضای بزرگ استفاده کنید. آسان برای قرار دادن.

طرح و مدل کابینت حجمی

در واحدهای مسکونی نوساز و مدرن، فضا به گونه ای طراحی شده است که بتوان از آن در فضای کوچک استفاده بهینه کرد. طراحی دکوراتیو مدرن نیز به همین شکل اجرا می شود و طراحان در تلاش برای افزایش کارایی در فضاهای کوچک هستند. یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه آشپزخانه است و عناصر اصلی تزئینی در آن کابینت ها هستند. کابینت های جدیدتر نیز طوری طراحی شده اند که بیشترین فضا را برای نگهداری ظروف در یک آشپزخانه کوچک فراهم کنند. کابینت مدل جامد اصطلاحی است که به آنها نسبت داده می شود و در حال حاضر در اکثر خانه های ایرانی نصب می شود.

معرفی کابینت حجمی

از آنجایی که کابینت های با حجم زیاد در آشپزخانه های کوچکتر نصب می شوند، مدیریت فضا بسیار مهم است و حتی متوجه می شوید که طراح از فضای گوشه آشپزخانه بهره برده است که در طراحی های قدیمی به خوبی از آن استفاده نشده است. کابینت های کنجی را گرفت و گذاشت.

انواع کابینت حجمی

کابینت های حجمی را می توان در سبک های مختلف اجرا کرد. در زیر با انواع سبک های کابینت حجمی آشنا می شویم:

کابینت حجمی کلاسیک

کابینت های کلاسیک طراحی پیچیده و استادانه ای دارند و جزئیات زیادی روی تاج، دستگیره ها و درها دارند و ظاهری سلطنتی و اشرافی به آشپزخانه می دهند. به دلیل ساخت و ساز پیچیده و زمان بر و اجرای سخت، گران ترین نوع کابینت برای طراحان محسوب می شوند.

معرفی کابینت حجمی

انواع متریال این نوع کابینت می تواند کمد حجمی چوب جامد، کابینت حجم دار روکش چوب و کابینت حجمی مدل ممبران باشد. این کابینت ها معمولا از چوب طبیعی با استفاده از مهارت نجاران مجرب ساخته می شوند. کابینت حجم دار کلاسیک برای آشپزخانه هایی با ابعاد بزرگ و سبک قدیمی و مجلل بسیار مناسب است.

کابینت حجمی مدرن

یکی از ویژگی های کمد مدرن، سادگی آن است. این کابینت ها معمولاً یک رنگ یا دو رنگ ساخته می شوند و از نظر دسته به سه دسته دسته ساده، دستگیره مخفی و بدون دسته تقسیم می شوند. در دنیای امروزی که دکوراسیون خانه ها اغلب به صورت مدرن و ساده انجام می شود، کابینت حجم دهنده مدرن بسیار مورد استقبال قرار می گیرد و طرفداران بیشتری دارد. این نوع کابینت حجمی به ویژه در آپارتمان های نوساز و مدرن استفاده می شود.

این کابینت ها بدون توجه به جنسیت که در آن ساخته شده اند به ساده ترین شکل طراحی می شوند. خود کابینت حجمی مدرن انواع مختلفی دارد که در زیر به دو مورد از پرکاربردترین آنها می پردازیم:

کابینت ام دی اف حجمی

کابینت ام دی اف حجمی از پنل های ام دی اف داخلی یا خارجی ساخته شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. برای ساخت اکثر کابینت ها از مواد ام دی اف استفاده می شود. این دسته از کابینت های مدل حجمی دارای طرح ها و کارکردهای مهمی هستند و به زیباسازی محیط مورد استفاده کمک می کنند.

ابزاری بودن پانل های کابینت ام دی اف و همچنین ماشین کاری بودن از دیگر ویژگی های قابل توجه این محصولات است. در عین حال این نوع کابینت ها معایبی نیز دارند. از جمله این معایب می توان به حساسیت تخته های ام دی اف به آب و رطوبت محیط اشاره کرد.

کابینت با حجم بالا

کابینت حجم دهنده از دیگر انواع شیشه در این دسته از محصولات آشپزخانه می باشد. این نوع کابینت های حجمی در واقع کابینت های ام دی اف هستند که با روکش های شیشه ای طراحی و تولید می شوند. در اکثر موارد، کابینت های شیشه ای میزان درخشندگی و درخشندگی قابل توجهی دارند.

این دسته بندی محصولات به دلیل درخشندگی و درخشندگی محیط را بزرگتر و بازتر نشان می دهد. طراحی این کابینت ها کاملا ساده و یکنواخت است و زیبایی، تنوع طرح و رنگ، قیمت مقرون به صرفه و … از دیگر مزایای این کابینت های حجمی است. 

معرفی کابینت حجمی

کابینت حجم نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک سبکی به روز از کابینت کلاسیک است که ویژگی های سبک کلاسیک و مدرن را دارد. این کابینت از مواد کابینت مدرن ساخته شده است اما ممکن است دارای نقش و نگار باشد. طراحی و عملکرد کابینت مدل جامد نئوکلاسیک بسیار ساده تر از طرح های کابینت کلاسیک است. خطوط نرم، جزئیات ظریف و سادگی طرح های مدرن، با بهره گیری از ظرافت عناصر سبک کلاسیک، ظاهری بسیار شیک و طراحی مجلل به خانه شما می بخشد.

در سبک نئوکلاسیک ساخت آن نسبت به سبک کلاسیک راحت تر است و استفاده از ام دی اف خام به جای چوب طبیعی هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. البته در تولید کابینت های نئوکلاسیک از چوب طبیعی نیز استفاده می شود. از کابینت های حجمی نئوکلاسیک می توان به کابینت انزو اشاره کرد:

کابینت حجمی انزو

کابینت آشپزخانه انزو یکی از مدل های کابینت به سبک نئوکلاسیک است و در دسته کابینت های حجیم قرار می گیرد. این کابینت ها دارای طراحی ساده اما خاص هستند چرا که درب کابینت انزو دارای انحنای خاصی با استفاده از دستگاه های برش CNC می باشد که طراحی آن را از سایر کابینت ها متمایز می کند.

در ساخت برخی از مدل های انزو نیز از تاج و سر ستون استفاده شده است، اما سعی شده سادگی در طراحی کلی تشخیص داده شود. کابینت های حجمی انزو از روکش های پولیشی پلی اورتان یا پلی استر ساخته شده اند که هر کدام مشخصات و قیمت های خاص خود را دارند.

ویترین حجمی

امروزه ویترین مورد توجه بسیاری از دوستداران دکوراسیون مدرن قرار گرفته است. این کابینت ها دارای ویترین حجمی در قسمت ورودی هستند. که می توانید انواع تزیینات ساده و مینیمال، ظروف دکوری یا گلدان های کوچک را در طبقات قرار دهید. یک کابینت بزرگ در طراحی کابینت آشپزخانه منظره ای چشم نواز ایجاد می کند که توجه افراد را به خود جلب می کند. پس اگر تصمیم به سفارش کابینت گرفته اید، به فکر یک ویترین حجیم باشید.

قیمت برای کابینت حجم

قیمت کابینت حجمی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به اندازه کمد اشاره کرد. به این ترتیب هر متر از کابینت حجمی قیمت مخصوص به خود را دارد که در تعیین قیمت نهایی کابینت حائز اهمیت است. طرح مورد نظر برای ساخت کابینت مدل جامد و از طرفی نوع پنل و متریال به کار رفته در طراحی و ساخت این محصول نیز در تعیین قیمت نهایی نقش دارد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت کابینت حجم می توان به نوع رنگ کاری، نوع روکش و … اشاره کرد که هر کدام از این عوامل منجر به کاهش یا افزایش قیمت این رده محصول می شود.

با توجه به تنوع بسیار زیاد انواع روکش ها و کابینت های حجم دهنده، بازه قیمتی وسیع این دسته از مزیت های آن محسوب می شود. شما می توانید کابینت بلند زیبا و مدرن شیشه ای یا مدل انزو را با قیمت های مناسب سفارش دهید و یا مدل های ملامینه و پی وی سی را با قیمت ارزان تری خریداری کنید. اگر بودجه بیشتری دارید می توانید کمد حجم دهنده کلاسیک را سفارش دهید که لوکس تر است و طراحی آن بیشتر به سبک داخلی کلاسیک شباهت دارد.

کلام آخر

در این مقاله به مواردی که باید در مورد جعبه حجمی کابینت بدانید پرداختیم. در نهایت به کابینت هایی که برای هر آشپزخانه ای مناسب هستند و دارای حجم و عمق متفاوت هستند، کابینت حجمی می گویند. کابینت های حجم دهنده به سبک های مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک طراحی شده اند. رایج ترین انواع کابینت های حجم دار، کابینت های گلاس بلند و ام دی اف در دسته کابینت های مدرن هستند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77967222 – 021 – 77967221 – 021 آرکوچوب تماس حاصل فرمایید. همچنین برای مشاهده نمونه کارها می توانید به صفحه اینستاگرام آرکوچوب مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *