وبلاگ

کابینت براق بهتره یا مات

کابینت براق بهتره یا مات

کابینت براق بهتره یا مات : همه علاقه مند به آشپزخانه ای عالی با کابینت های منحصر به فرد هستند که نه تنها ظاهر خوبی داشته باشند بلکه عملکرد خوبی نیز داشته باشند. انتخاب کابینت مناسب و کابینت با کیفیت در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر مثبت خواهد داشت. در انتخاب کابینت، مهم ترین نکته مات یا براق بودن آن است. هر کدام از این کابینت ها دارای ویژگی هایی هستند که در این مقاله برای مقایسه کابینت های مات و براق و همچنین پاسخ به این سوال که کابینت های مات بهتر هستند یا براق به آن ها پرداخته ایم:

کابینت مات بهتر است یا براق؟

وقتی در مورد جنس و سبک کابینت تصمیم گرفتید، اکنون می توانید به انتخاب کابینت مات یا براق فکر کنید. کابینت های براق بیشتر به سبک کابینت های مدرن و کابینت های براق دیده می شود. این کابینت ها اتاق را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهند و گزینه خوبی برای یک آشپزخانه کوچک هستند. به خصوص زمانی که در رنگ های روشن استفاده می شود. از طرفی کابینت های مات را می توان در انواع سبک های کابینت آشپزخانه استفاده کرد و نظافت راحت تری دارند. انتخاب بین کابینت های مات یا براق باید بر اساس سبک و دکوراسیون آشپزخانه شما باشد. مقایسه کابینت های مات و براق انتخاب شما را آسان تر می کند:

نکات اساسی برای انتخاب قاب مات یا براق

برای انتخاب کابینت مات یا براق ابتدا باید نیاز و سلیقه خود را در نظر بگیرید. این دو نکته در کنار هم به شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، اگر کودک کوچکی دارید، کابینت مات انتخاب بهتری برای شما است زیرا لکه و اثر انگشت باقی نمی‌گذارد و نگهداری آن راحت‌تر است. با این حال، در هنگام انتخاب باید به سلیقه شما نیز توجه شود. اگر از کابینتی که برای آشپزخانه خود طراحی کرده اید خوشتان نمی آید، خیلی زود به شما آسیب می رساند و در آشپزخانه احساس راحتی نمی کنید.

اما اگر یک کابینت آشپزخانه هم از نظر کاربردی و هم از نظر ظاهری مطابق میل و سلیقه شما طراحی شده باشد، از طرفی اگر مات یا براق بودن آن را بر اساس فاکتورهای ذکر شده انتخاب کنید، فضای دلپذیری ایجاد می شود که سیر نمی شوید. از در آشپزخانه برای طراحی کابینت مورد علاقه خود می توانید از یک شرکت نجاری خوب و قابل اعتماد کمک بگیرید.

کابینت براق بهتره یا مات

مقایسه سبک کابینت مات یا براق

در بین کابینت های مات یا براق، کابینت های براق این روزها بیشتر از گذشته طرفدار دارند. کابینت های براق ظاهری مدرن و جدید دارند و بسیاری از افراد علاقه مند به داشتن کابینت های براق در آشپزخانه خود هستند. کابینت های براق ظاهری گران قیمت و مدرن به آشپزخانه می بخشد و همچنین فضای آشپزخانه را وسیع تر و بازتر نشان می دهد. کابینت های مات برای آشپزخانه های اصیل و سنتی با تم کلاسیک بسیار مناسب ترند، البته در سبک مدرن و با متریال ام دی اف نیز بسیار کاربردی هستند. تنوع رنگ و طرح بدنه مات بسیار زیاد است.

مات بهتر است یا براق؟

به طور خلاصه، یک کابینت براق ظاهری گران قیمت و مدرن به آشپزخانه شما می بخشد. کابینت مات فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند و اگر آشپزخانه شما سنتی تر به نظر می رسد، این کابینت انتخاب بهتری برای شماست. کابینت های مات و براق در هر سبک کابینتی قابل سفارش و اجرا می باشد. بنابراین در انتخاب بین کابینت های مات یا براق بسیار مراقب باشید.

مقایسه دوام و مراقبت از کابینت های مات یا براق

با در نظر گرفتن روش های نگهداری توصیه شده برای هر نوع کابینت، به غیر از کابینت مات یا براق، می توانید کابینت های خود را همیشه تمیز نگه دارید تا مانند روز اول بدرخشند. در ضخامت کابینت های مات یا براق تفاوت هایی وجود دارد. هر دو کیس می‌توانند در برابر آب مقاوم و بادوام باشند، اما خراش و اثر انگشت روی قاب‌های براق بسیار راحت‌تر از قاب‌های مات ظاهر می‌شود. اگر بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارید، ممکن است نگهداری از کابینت های براق برای شما کمی مشکل باشد. از طرفی قاب براق در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارد و احتمال تاب برداشتن و بلند شدن روکش کمتر است.

نحوه مراقبت از کابینت مات یا براق

کابینت های مات به طور کلی راحت تر تمیز می شوند. زیرا کمتر در معرض خط و خش و اثر انگشت هستند که مزیت بزرگی برای این دسته از کابینت ها محسوب می شود. قاب مات به اندازه قاب براق نور را منعکس نمی کند. پس اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، از رنگ های روشن یا کابینت های مات در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید تا اتاق خسته کننده و کوچک به نظر نرسد.

قیمت کابینت مات یا براق را مقایسه کنید

اگر بخواهیم کابینت ام دی اف مات یا براق را از نظر قیمت مقایسه کنیم، کابینت ام دی اف براق قیمت بیشتری دارد زیرا یک لایه پلی گلاس روی آن قرار دارد که مقاومت آن را افزایش می دهد. کابینت ام دی اف براق یا کابینت براق در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد، اما به طور کلی دو نوع کابینت براق ایرانی و ترکیه ای در بازار شهرت بیشتری دارند. این در حالی است که کابینه ترکیه از قیمت بالاتری برخوردار است.

قیمت کابینت مات یا براق

توجه داشته باشید که بهتر است کابینتی با کیفیت بالاتر و کمی قیمت بالاتر انتخاب کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد. در غیر این صورت باید در مدت زمان کوتاهی کابینت ها را تعویض کنید که به صرفه نیست. سطوح مات به طور کلی ارزان تر هستند. اما این بدان معنا نیست که باید از نظر کیفیت یا ظاهر سازش کنید. امروزه طیف گسترده ای از پوشش ها وجود دارد که از نظر کیفیت و قیمت متفاوت هستند. روکش های مات در سبک های کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک قیمت بالاتری نسبت به روکش های براق مدرن دارند.

نکات اضافی برای انتخاب قاب مات یا براق

در زیر موارد دیگری را که بهتر است هنگام انتخاب قاب مات یا براق به آنها توجه کنید را مرور می کنیم:

میزان نور در آشپزخانه

همانطور که گفته شد، کابینت های براق آشپزخانه شما را با نور طبیعی بزرگ می کنند. این کابینت می تواند اتاق را روشن تر و بزرگتر از آنچه هست کند. این می تواند در اتاق هایی که نور طبیعی زیادی ندارند مفید باشد. سطوح مات نیز به اتاق عمق و بعد می بخشد.

کابینت براق بهتره یا مات

رنگ برای دکوراسیون آشپزخانه

اگر آشپزخانه ای رنگارنگ دارید، کابینت های مات انتخاب بهتری برای شما هستند. زیرا کابینت براق در این اتاق باعث می شود آشپزخانه نامنظم به نظر برسد. پس اگر می خواهید در یک اتاق رنگارنگ یک کابینت مات یا براق انتخاب کنید، یک کابینت مات انتخاب کنید.

اتاق های رنگارنگ

انواع کفپوش
بسته به کفپوش، کابینت مات یا براق را انتخاب کنید. کابینت های مات با کف پوش های براق و کابینت های براق با کف پوش های مات کنتراست منحصر به فردی ایجاد می کنند که برای یک آشپزخانه مدرن بسیار مناسب است.

کف آشپزخانه

تم تیره یا روشن
از آنجایی که خراش ها و اثر انگشت ها به سرعت و به راحتی روی سطوح تیره و براق قابل مشاهده هستند، کابینت های مات اگر به دنبال آشپزخانه ای تیره هستید، کاربردی تر هستند. اگر ظاهر مدرن تر و روشن تر را ترجیح می دهید، مبلمان براق می تواند انتخاب زیبایی باشد.

تم آشپزخانه تیره یا روشن

پوشش براق براق بالا
اگر از کابینت براق بین کابینت مات یا براق خوشتان می آید، کابینت شیشه ای بلندی که قبلا در مورد آن صحبت کردیم یکی از براق ترین کابینت هایی است که به سبک مدرن طراحی و اجرا شده است. میزان براقیت ویترین ها نیز بسته به مدل می تواند متفاوت باشد. وقتی صحبت از میزان براقیت این کابینت می شود، بسته به سلیقه خود می توانید میزان براقیت را تعیین کنید. ویترین های پلی گلاس و لمی از انواع ویترین های بلند هستند.

پوشش براق براق بالا

ترکیبی از کابینت های مات و براق
امروزه سبک کابینت جدید به یک ترند تبدیل شده است که یک سبک ترکیبی محسوب می شود. این کابینت ترکیبی از کابینت های مات و براق به شکل مدرج می باشد. اگر نمی دانید بین کابینت مات یا براق یکی را انتخاب کنید، کابینت راه پله پیشنهاد خوبی برای شماست. معمولاً طبقه داخلی این کابینت ها از مواد مرغوب و مات ساخته شده است که در طراحی چوب محبوبیت روزافزونی پیدا کرده است و طبقه بیرونی از براق براق ساخته شده است. کابینت هایگلاس رنگ های بسیار متنوعی دارد و شما می توانید با هر سلیقه ای رنگ مورد علاقه خود را از بین رنگ ها انتخاب کنید. بنابراین ترکیب کابینت های مات و براق می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

کابینت ترکیبی مات و براق

کابینت شیشه ای بلند قهوه ای
قهوه ای رنگی گرم است که به هر سبکی اتاق را صمیمی می کند. این رنگ در کابینت های مات یا براق کاربرد دارد و یکی از رنگ های مورد استفاده در ساخت مبلمان می باشد. درست است که رنگ قهوه ای بیشتر برای کابینت های اصیل و کلاسیک استفاده می شود، اما استفاده از این رنگ در سبک مدرن نیز بسیار زیباست. در تصویر زیر کابینت بلند شیشه ای قهوه ای را مشاهده می کنید که فضایی بی نظیر را ایجاد کرده است. قهوه ای در ترکیب با رنگ متضاد نیز استفاده می شود. برای مثال می توانید از این رنگ در کنار سفید یا کرم استفاده کنید تا کمی یکنواختی به اتاق بدهید.

کابینت شیشه ای بلند قهوه ای

کابینت مات جدید
در سال های اخیر کابینت های نئوکلاسیک مات بسیار محبوب شده اند. کابینت های مات با ویژگی های بصری خاص خود به نوعی حس ظرافت را به آشپزخانه می دهند. علاوه بر این، به دلیل اینکه ظاهر کابینت از همه جهات یکسان است، فضای دراماتیک و دلپذیری را در آشپزخانه ایجاد می کند. هنگام انتخاب بین کابینت های مات یا براق برای آشپزخانه های کلاسیک و نئوکلاسیک، از کابینت های مات بیشتر استفاده می شود.

کابینت براق بهتره یا مات
کیس مات چیست؟

هنگام مقایسه کابینت های مات یا براق باید بدانید که کابینت های مات بر خلاف کابینت های براق نور را منعکس نمی کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که اتاق را تاریک می کند، به خصوص اگر از رنگ های روشن استفاده کنید. کابینت های مات حس بسیار لطیفی دارند و ظاهری نرم و طبیعی به شما می دهند. سطح کابینت مات در هر زاویه ای یکسان دیده می شود و فضای آشپزخانه شما را افزایش می دهد که هم برای سبک کابینت کلاسیک و هم برای سبک مدرن قابل استفاده است.

کیس مات چیست؟

کابینت سفید مات
رنگ سفید هیچ محدودیتی ندارد و برای تمام مدل های کابینت و همچنین کابینت های مات یا براق قابل استفاده است. با این حال، کابینت های سفید مات نسبت به کابینت های براق خطر کمتری دارند. با مدل رنگ کابینت سفید، آشپزخانه شما آماده است تا وسایل برقی یا دکوری با هر رنگی را در خود جای دهد. از رنگ های گرم و پر انرژی گرفته تا انواع رنگ های تیره و روشن، رنگ های سرد با رنگ سفید سازگاری دارند.

کابینت سفید مات

اگر به دکوراسیون مدرن و مینیمال علاقه دارید، می توانید کف و دیوارپوش را ساده نگه دارید و به جای آن از گلدان ها و وسایل تزئینی شیک و رنگارنگ استفاده کنید. بستگی به نظر و سلیقه شخصی شما دارد.

کمد خاکستری مات

رنگ خاکستری برای کابینت های مات یا براق در آشپزخانه فضایی مدرن و شیک ایجاد می کند. خاکستری رنگی خنثی است و می توان آن را با رنگ های ملایمی مانند سفید، زرد و بنفش ترکیب کرد. استفاده از رنگ خاکستری یکنواخت باعث کسالت می شود. اما همانطور که از تصویر می بینید، رنگ سفید سطح کابینت اتاق را ناسازگار می کرد و انتخاب مناسبی بود.

کمد خاکستری مات

کابینت مشکی مات
انتخاب یک کابینت مات یا براق خطرناک تلقی می شود. اگر به این رنگ علاقه دارید، چند نکته را در نظر داشته باشید. برای انتخاب کابینت مشکی مات ابتدا باید فضای زیادی داشته باشید; زیرا استفاده از این رنگ در آشپزخانه کوچک چندان جذاب نخواهد بود. علاوه بر رنگ مشکی، از رنگ روشن نیز برای ایجاد تضاد رنگی چشمگیر استفاده کنید. میزان نور آشپزخانه نیز باید مناسب باشد تا فضای آشپزخانه با کابینت های مشکی مات خسته کننده نشود.

کابینت مشکی مات

کلام آخر
این مقاله کابینت های مات یا براق را از نظر قیمت، سبک و موارد دیگر مقایسه می کند و مزایا و معایب هر کدام را فهرست می کند. انتخاب بین کابینت های براق و مات به عوامل زیادی بستگی دارد مانند: مانند میزان نور آشپزخانه، سبک دکوراسیون آشپزخانه و … و می توانید با مشاوره بهترین تصمیم را در زمینه انتخاب کابینت های مات یا براق بگیرید. با توجه به موارد فوق، اکنون می توانید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر صفحه اینستاگرام آرکوچوب را دنبال کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *