وبلاگ

انواع مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ

انواع مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ

انواع مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ : حتما به خاطر دارید که در گذشته اکثر کابینت های آشپزخانه از ورق های آلومینیومی یا آهنی ساخته می شد و رنگ آن ساده بود. با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی مردم، استفاده از کابینت های چوبی به تدریج افزایش یافت. البته این کابینت ها تک رنگ هم بودند (معمولا قهوه ای و همرنگ چوب). فقط مدلش فرق داشت

اکنون با سبک های جدیدی به نام کابینت دو رنگ در آشپزخانه ها روبرو هستیم. سبک جدیدی که اتفاقاً طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. اما سوال اینجاست که چگونه از مدل کابینت دو رنگ استفاده کنیم؟ چه مدل هایی برای این نوع کابینت ها وجود دارد؟

پاسخ تمام این سوالات را می توانید در این مقاله بیابید.

انواع مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ

مدل کابینت دو رنگ

ما نمی توانیم فقط چند مدل خاص را به شما معرفی کنیم و به شما بگوییم که باید از آنها استفاده کنید. انتخاب مدل کابینت دو رنگ بستگی به نوع آشپزخانه و ابعاد آن و حتی سبک داخلی آشپزخانه و منزل شما دارد.

برای اجرای مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ روش های مختلفی وجود دارد:

رنگ ردیف بالا با ردیف پایین متفاوت است
یکی از آنها رنگ درهای کابینت است
از رنگ دوم برای قسمت های خاص مانند لبه کابینت ها استفاده کنید (در این حالت رنگ اول غالب است و بیشتر خودنمایی می کند).
رنگ کابینت وسط یا میز جزیره خودمون فرق میکنه
حال می توان از سبک های دیگری نیز در طراحی کابینت آشپزخانه دو رنگ استفاده کرد که همگی به سلیقه شما، چیدمان آشپزخانه و سبک طراحی داخلی منزل شما بستگی دارد.

نکاتی برای انتخاب رنگ کابینت

انواع مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ

برای انتخاب رنگ کابینت دو رنگ باید به نکات زیر توجه کنید:

رنگ‌ها باید مکمل یکدیگر باشند: استوارت استفنز، مدیر بازاریابی Mareway، توصیه می‌کند رنگ‌هایی را انتخاب کنید که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار گیرند. استفاده از دو رنگ که هیچ ربطی به هم ندارند به جای افزایش طراحی آشپزخانه تاثیر نامناسبی خواهد داشت.
فقط به رنگ اکتفا نکنید: برای کابینت آشپزخانه دو رنگ می توانید از تکنیک سایه روشن در رنگ کابینت استفاده کنید، آن را با طرح های مختلف یا حتی متریال های مختلف بپوشانید تا کابینتی دو رنگ داشته باشید.
رنگ ها باید با یکدیگر تضاد داشته باشند: اصولاً برای هر گروه کابینت یک رنگ انتخاب می شود (کابینت های یک ردیف یا مشابه). البته گاهی اوقات می توان دو رنگ را با هم ترکیب کرد و این تکنیک عمدتاً برای کابینت های تمام قد مناسب است. در این حالت رنگ از بالا به پایین تیره تر می شود.

برای آشنایی بیشتر با راهکارهای کابینت های دو رنگ در آشپزخانه، چند ترکیب رنگی جالب را بررسی می کنیم:

آشپزخانه دو رنگ با کابینت سبز و سفید

انواع مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ

ترکیب سبز و سفید ترکیبی عالی و متمایز است و می تواند حس آرامش بخشی به آشپزخانه شما بدهد. حتی می توانید از سایه های مختلف سبز استفاده کنید. البته رنگ سبز نه خیلی تیره باشد و نه خیلی روشن.

آشپزخانه دو رنگ با ترکیب سفید و چوب

انواع مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ

اگر به دنبال آشپزخانه ای کلاسیک هستید که بازتابی از سبک طبیعت باشد، ترکیب رنگ سفید و چوب بهترین انتخاب است. البته برخی ترجیح می دهند از روکش های چوبی استفاده کنند. به هر حال، این هم یک روش است. با این حال، باید بسیار مراقب باشید که روکش ها ظاهری طبیعی داشته باشند. به عبارت دیگر از دور متوجه مصنوعی بودن آنها نخواهید شد.

کمد سفید و آبی

انواع مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ

آبی یکی از رنگ های پرطرفدار هر ساله است که می تواند ظاهری مدرن به آشپزخانه شما ببخشد. از طرفی آبی با آرامش همراه است و تضاد زیبایی با رنگ سفید دارد. قدرت ترکیب سفید و آبی آنقدر زیاد است که هیچ ترکیب دیگری نمی تواند جایگزین آن شود. پس چه راه بهتری برای افزودن این قدرت و حس آرامش به آشپزخانه شما چیست؟

کمد دو رنگ سفید و مشکی

انواع مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ

کی گفته رنگ مشکی فقط برای عزاداریه؟ به هر حال استفاده از رنگ مشکی در ترکیب رنگ کابینت روشی هوشمندانه برای جلب توجه افراد به فضای آشپزخانه است. استفاده از رنگ تیره در کنار رنگ روشن می تواند چنین حسی را ایجاد کند.

از رنگ سفید نیز استفاده می شود زیرا رنگ بسیار خوبی برای ایجاد کنتراست است. در واقع، شما فقط یک کمد دو رنگ ندارید. بلکه فضایی متمایز در خانه خود ایجاد کرده اید. ترکیب سفید و مشکی در هر جایی جذاب و چشمگیر خواهد بود.

کابینت پایه سفید با کمد رنگی پاستلی

انواع مدل کابینت آشپزخانه دو رنگ

رنگ های پاستلی از آن دسته رنگ هایی هستند که می توانند نظر همه را به خود جلب کنند. رنگ های پاستلی در آشپزخانه به دلیل لطافت و ظرافت می توانند به راحتی به آشپزخانه شما هویت ببخشند. همچنین تقریباً با اکثر سبک ها سازگاری دارند و از همه مهمتر به عنوان رنگ های پیشرفته شناخته می شوند. پس از همه، آنها دوام بیشتری دارند. بهترین مکمل برای پاستل رنگ سفید است که فضای دلپذیری ایجاد می کند.

دیگر ترکیب‌های رنگی را که می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید، در ادامه معرفی کرده‌ایم:

زرد و سفید

زرشکی و سفید

طوسی و چوب

14 مدل کابینت دو رنگ جدید

برای داشتن یک کابینت دو رنگ جدید بهتر است از رنگ های ترند سال استفاده کنید. آبی همیشه یکی از رنگ هایی بوده که مشتقات آن به عنوان رنگ های ترند معرفی شده اند. البته یکی از پرطرفدارترین رنگ ها در کابینت و حتی طراحی داخلی است. خوشبختانه، ترکیب رنگ های زیادی با آبی وجود دارد. اما ترکیب سفید و آبی رایج ترین طرح دو رنگ برای کابینت آشپزخانه است. البته در این مورد بهتر است از آبی تیره استفاده نکنید.

ویترین آشپزخانه دو رنگ

کابینت های گلاس تقریبا جدیدترین نمونه از کابینت های آشپزخانه هستند که روکشی براق دارند. از آنجایی که این مدل کابینت اغلب برای آشپزخانه های مدرن انتخاب می شود، کابینت دو رنگ ساخته شده از این متریال طرحی آشنا برای همه ماست.

ویترین ها را در رنگ های خنثی در آشپزخانه ها می بینیم، معمولا سفید یا کرم خیلی روشن یکی از پرکاربردترین رنگ هاست. برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه شیشه ای دو رنگ می توانید مشکی یا خاکستری را با سفید یا قهوه ای روشن را با کرم ترکیب کنید.

کابینت ‌های گلاس دو رنگ آشپزخانه

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، ترجیحا سراغ کابینتِ های گلاس بروید که سطح صاف و درخشان آن به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کند و رنگ‌های روشن را برای ترکیب دو رنگ برگزینید.

رنگ‌های پاستلی هم برای کابینت های گلاس دو رنگ در آشپزخانه کوچک، یک انتخاب درست است که بدون دردسر با رنگ سفید ترکیب می‌شود.

ولی اگر طرفدار رنگ‌های تیره هستید باز هم می‌توانید یک ترکیب رنگ زیبا برای کابینت‌های آشپزخانه پیدا کنید. مثلا آشپزخانه زیر با وجود فضای کمی که دارد اما رنگ سبز را با گرمی رنگ قهوه‌ای ترکیب کرده است. شما می‌توانید رنگ قهوه‌ای پارکت آشپزخانه را برای کابینت‌ها در نظر بگیرید و از کنار هم نشستن کابینت‌های سبز و قهوه‌ای در آشپزخانه لذت ببرید.

داشتن یک آشپزخانه با کابینت دو رنگ می‌تواند باعث ایجاد فضای متفاوتی در خانه شما شود؛ اما خیلی مهم است که از یک مدل مناسب کابینت دو رنگ استفاده کنید. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با بهترین مدل‌های کابینت دو رنگ برای داشتن آشپزخانه متفاوت آشنا کنیم. دقت داشته باشید که شما فقط نباید خود محیط آشپزخانه را مشاهده کنید؛ بلکه باید دیگر بخش‌های خانه از جمله دکوراسیون منزل و حتی وسایل داخل آشپزخانه را در نظر بگیرید.

 

شما عزیزان جهت خرید کابینت ام دی اف و یا کسب هر گونه اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان مجرب آرکوچوب تماس گرفته و از مشاوره تخصصی و رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *