وبلاگ

تفاوت های لترون و ام دی اف (MDF)

تفاوت های لترون و ام دی اف (MDF)

تفاوت های لترون و ام دی اف (MDF) : یکی از موضوعاتی که امروزه برای افرادی که قصد خرید کابینت ام دی اف یا روکش یا تزئینات از صنعت چوب را دارند این است کهتنوع اجناس در این بازار بسیار زیاد شده و به همین دلیل تصمیم گیری کمی دشوار است. 

البته باید گفت که ساده ترین راه برای انتخاب مناسب، انتخاب از بین انواع ساختمان ها مانند ورق ام دی اف، نئو تابه و … است. بدانید.یکی از سوالاتی که مشتریان همیشه می پرسند این است که تفاوت لترون و ام دی اف چیست و چگونه آنها را از یکدیگر تشخیص دهیم؟ 

در زیر برای درک بهتر این موضوع لترون را برای شما توضیح می دهیم و نکات مهم را با هم مقایسه می کنیم. شما عزیزان می توانید برای خرید و استعلام قیمت عمده تخته ام دی اف با کارشناسان فروش آرکوچوب تماس حاصل فرمایید.

تفاوت های لترون و ام دی اف (MDF)

لترون چیست؟

ترکیبی از تخته های چوبی چند لایه که از کاغذ انعطاف پذیر، ضایعات نازک و خرد شده و چوب اره به دست می آید، لترون نامیده می شود. 

البته قابل ذکر است که تراشه های چوب به کار رفته در لترون بزرگتر از ام دی اف بوده و به راحتی پیدا می شوند. 

صفحات لترون که تولید می شوند دارای عرض و ارتفاع زیادی هستند، به همین دلیل برای استفاده در تولید چوب و روکش ابتدا باید توسط ماشین آلات خوب و براق شوند،

 در انتها روکش مناسب قرار داده و کلیک شود. 

آنجا. . بنابراین می توان به زبان ساده و کاربردی گفت که لترون همان کاغذ و زبان رایج در تجارت است. شما عزیزان می توانید برای استعلام موجودی و قیمت ام دی اف

 فرامید و سایر برندهای معروف  با آرکوچوب تماس بگیرید.

تفاوت های لترون و ام دی اف (MDF)

مقاومت کابینت لترون به آب چطور است؟

کابینت لترون مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت ندارد. اگر سطح روکش لترون شکسته یا خراشیده شود، آب می‌تواند به داخل ام دی اف نفوذ کند و باعث متورم و خراب شدن آن شود. برای افزایش مقاومت کابینت لترون در برابر آب، می‌توان از رنگ‌های ضد آب استفاده کرد. اما اگر قصد دارید کابینتی با مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت داشته باشید، بهتر است از صفحات سنگ مصنوعی مانند کورین، کوارتز یا مارمونایت استفاده کنید.

 

چه رنگ‌هایی برای کابینت لترون مناسب هستند؟

برای انتخاب رنگ کابینت لترون باید به سلیقه، فضا و دکوراسیون آشپزخانه خود توجه کنید. اما به طور کلی، رنگ‌هایی که با روکش لترون هماهنگ هستند، رنگ‌هایی هستند که با رنگ چوب سازگاری دارند. مثلا رنگ‌های سفید، کرم، قهوه‌ای، خاکستری، زرد، آبی و سبز از رنگ‌های مناسب برای کابینت لترون هستند. البته بسته به نوع و طرح روکش لترون، ممکن است رنگ‌های دیگری هم با آن ست شوند.

چه طرح‌هایی برای کابینت لترون مناسب هستند؟

برای انتخاب طرح کابینت لترون باید به سلیقه، فضا و دکوراسیون آشپزخانه خود توجه کنید. اما به طور کلی، طرح‌هایی که با روکش لترون هماهنگ هستند، طرح‌هایی هستند که با رنگ و بافت چوب سازگاری دارند. مثلا طرح‌های گردو، بلوط، راش، زیتون، ماهاگونی و ملچ از طرح‌های مناسب برای کابینت لترون هستند. البته بسته به نوع و رنگ روکش لترون، ممکن است طرح‌های دیگری هم با آن ست شوند. 

تفاوت های لترون و ام دی اف (MDF)

تفاوت لترون و ام دی اف چیست؟ 

اول از همه بدانید که تفاوت لترون و ام دی اف همان تفاوت کاغذ و ام دی اف است که خودتان می دانید. 

اگر بخواهیم نگاه دقیق تری به این موضوع داشته باشیم، می بینیم که لترون پوشش اصلی است که در تبلت ارائه می شود و از آن جا لترون را دکوراسیون یا شرکت بهتر می

 نامند. 

در این میان به بررسی موثرترین و مهم ترین نکاتی می پردازیم که در این زمینه باید به خاطر بسپارید:

پروفیل ام دی اف و لترون در سطوح مختلف ضخامت ساخته شده و در هر سطح تولید بسته به نوع محصول قابل تغییر می باشد. 

در این میان در فرآیند تغییر استخوان های درخت طبیعی و کاهشی که برای تغییر آن انجام می دهیم، سختی ها و موانع زیادی بر سر راه کار وجود دارد که مستلزم صرف

 زمان، انرژی و هزینه است. 

محصولات و ابزار ام دی اف و لترون به صورت مونتاژ و تقسیم یا جداسازی تولید می شوند که جابجایی و محافظت از آن را در هنگام حمل آسان می کند. 

البته با مصنوعات چوبی و این ساخت و ساز نمی توان این کار را به راحتی انجام داد و می تواند در کار شما مشکل ایجاد کند. 

چوب و مصالح ساختمانی نیاز به رنگ آمیزی دارند و این مشکل مشکلات و هزینه های جدیدی را به همراه خواهد داشت. 

علاوه بر این، در طی فرآیند رنگ‌آمیزی، مواد شیمیایی بر ظاهر طبیعی گیاه اثر مخربی می‌گذارند و پس از مدتی، رنگ قسمت‌های مربوط به مفاصل و اتصالات کاهش یافته

 یا تاکید می‌شود. 

نور مستقیم خورشید نیز بر گیاهان تأثیر منفی خواهد داشت. 

اگرچه لترون و ام دی اف نیازی به رنگ آمیزی ندارند، اما براق یا پوششی هستند که در برابر سایش، نور خورشید و سایر عواملی که باعث آسیب چوب می شوند مقاومت

 می کنند.

خب امیدواریم این مقاله بتواند اطلاعات خوبی در این زمینه در اختیار شما قرار دهد تا در هنگام خرید بتوانید درست و هوشمندانه عمل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *